做皇帝權力、福利多多,係唔少人爭崩頭、不惜一切代價都想做嘅職業,不過一個唔小心就會被人由皇位上拉落嚟,就好似西漢廢帝劉賀咁,只係做咗27日皇帝就被廢黜,認真短命。

廢帝劉賀係漢武帝劉徹嘅孫,5歲就繼承昌邑王位,之後仲被扶上皇位。不過《漢書》話佢「行淫亂」、「持節詔諸官署征發,凡千一百二十七事」,總之就話劉賀在位僅27日就做咗唔少衰嘢,例如行為淫亂、唔受禮法、奔喪搞到去旅行咁,所以被罷黜。皇帝做唔成,劉賀返巨野做昌邑王,之後仲被封為海昏侯。

但幾年前海昏侯墓出土之後,考古學家發現劉賀自細受儒家教育,愛好音樂同捉棋,同史書所記嘅形象出入頗多。於是,越嚟越多嘅史學家質疑,劉賀被廢好可能係因為得罪咗大將軍霍光,或者同霍光嘅利益有衝突,並唔係因為劉賀行為不檢。有史學家就話,劉賀係由皇太后下旨廢黜,而皇太后得嗰十幾歲,仲要係霍光嘅外孫女,所以認為皇太后不過係跟指示做嘢。

原圖為劉賀劇照,取自網絡。